torsdag 7 maj 2009

Vacker, ful eller häftig...



Denna "lille kille" pryder en del av vår stad. En mycket omtalad och omdisskuterad staty. Uppfattningarna är nog lika många som invånare i staden......
Den "lille killen" mäter nio meter och är gjord i brons, konstnären är Jim Dine. För exakt ett år sedan avtäcktes den och nu pryder den infarten till Borås.
Folk får säga och tycka vad dom vill men jag tycker den är maffig, läcker och helt underbar så här i kvällsolens sken. Äntligen blev det av igår kväll att jag fotade den. TG väntade troget i sin bil medan jag gick runt och fotade ur olika vinklar. Givetvisa ska bilderna framkallas och scrappas ett måste tycker jag för en scrappande Boråsare :)
Må gott! Kram Aase

5 kommentarer:

Lotta sa...

Hmmm....jag kan nog inte hålla med dig här. Jag tycker den är fruktansvärt ful!!!! Den har ju inget med borås att göra....Nä, den lär jag ju inte slösa papper på:) Tur att vi är olika du:)

Snart är det visst den 30e:)

Kram

malin sa...

fina bilder :) jag tycker att den är ganska rolig - men vart står den? jag har inte varit i Borås på ganska många år... bodde ju ändå där under en period i mitt liv ;) kram på dig, hoppas du får en fin helg!

MissMian sa...

Hehe...jag tycker att den är ganska häftig!

Karin sa...

Jag gillar den!!! Håller med om att den är både häftig och maffig!
Kram

Anonym sa...

Borås eller inte , jag tycker han är häftig och fin, för en gångs skull ser man ju vad konstverket skall föreställa! Fast fille säger att det är en stor tomte??
Kram