tisdag 14 juli 2009

Äcklig duva & spikmatta.....

En duva verkar ha flyttat in i vårt kvarter....och den sitter gärna på vårt altanräcke på framsidan.... Två dagar i rad har jag skurat bort äcklig duvskit...ich fy ochbläää vad äckligt!

Sen är ju den väldigt vacker i sina purpur och gröna färger......

NU är det gjort, en spikmatta är inköpt. Varje dag/kväll sedan i torsdags har jag legat på den. Om det funkar? Det är nog lite tidigt att uttala sig om, men jag har nu kommit upp i 25 min. Att lägga sig på den går rätt bra, men att ta sig upp, när piggarna ska släppa huden känns lie mer.
Igår kväll fick jag två rejäla nysattacker.....det var inte skönt kan jag säga. Det blir en pirrande känsla i ryggen, en "ontgott" känsla. Jag återkommer om vad jag tycker efter ett par veckor, under tiden så tar jag siesta på den varje dag ;)
Eftersom vädret inte är på vår sida just nu, mulet och regnskurar så får jag nog hitta på något att göra idag....Kanske en tur till stan, har ju snart läst ut alla böcker om inte annat.
Må gott! Kramen Aase

2 kommentarer:

malin sa...

men vad spännande med spikmatta, jag vill gärna höra hur det går - har varit lite sugen själv men vet inte riktigt vad den ska göra för gott... :)

joggemia sa...

Fy fasen för fågelskit! Jag är inte ett fan av fåglar kan jag säga...avskyr särskilt kajor och kråkor...hua.... Jag hör fler och fler som ligger på spikmatta och alla säger att det gör nytta. Ska bli kul att få veta vad du tycker efter ett tag.

kram!