fredag 24 december 2010

God Jul...


Han står där så fint, på byrån i hallen och hälsar alla Välkomna hem till mig! I sällskap med min stora "Gren skyddsängel" från inlägget här nedan....

GOD JUL, alla mina bloggläsare hoppas ni får en lugn, skön och stressfri julafton. Jag firar "Julafton" i morgon tillsammans med mina älskade barn. Ikväll, ska jag njuta av att få vara med min Hjärtevän Lotta och hennes familj. Att få mysa med StorBus & LillBus en Julaftonskväll ska bli så kul!

Vill så gärna delge er denna fina dikt som en av Förskoleklasserna läste på sitt Lucia firande. Tycker den är så vacker och stämningsfull:

En stjärna i vårt fönster,
ett ljus på varje bord
en lingonkrans på dörren
en sång och glada ord.

En lukt av lack i huset
av hyacint och gran
ett hemligt pappersprassel
och mycket marsipan.

Nu sitter vi och väntar
för allt är klart och gjort
Just nu går julen sakta
- sen så väldigt fort....

Britt G Hallqvist


Ha en skön Julafton, njut av familjetid och mys!

God Jul & Kram
från
Aase

3 kommentarer:

ItaPita sa...

God Jul på dig med!!
Kram

MissMian sa...

God Jul på dig med!!!
Hoppas at resten av det här året och att 2011 blir ett riktigt bra år för dig! Det förtjänar du! Kram!

Cath. sa...

Önskar dig en riktigt god fortsättning på jeln som jag nu håller i, tycker den håller på ett par dagar till väl?
Kram och tack för all inspiration!