fredag 14 januari 2011

Blev inspirerad....


Blev inspirerad av Karin Brandin DT medlem på Magdas Scrapbooking, en scrappare jag följt under årens lopp.  Hon hade i sin tur blivit inspirerad av några ameriakanska scrappblogggar att scrappa det ordet som man ville ha som ledord under det kommande året. För mig blev valet ganska lätt : NYSTART.

Visst är det så att detta året kommer innbära nystart för min del, att ta tag i min viktminskning ordentligt igen, att flytta till nytt boende och att klara sig själv innebär verkligen NYSTART. Men att det är en tuff och jobbig väg kan jag säkert inte dölja. All min ork har försvunnit, det känns som om jag de första dagarna på året sovit bort hälften, är konstant trött och tappat gnistan som gör att man tar tag i saker och ting. Undrar var jag kan hitta den igen? Nu på söndag ska det vara husvisning, och jag måste fixa lite så att huset känns på topp iaf. Tvingade mig till att göra en del i onsdags, och får väl ta resten i morgon lördag. Inte blir det bättre av att man har stora krav på sig själv...... Snart är det dags för lite jobb och vi ska ha Julgransplundring för barnen. Det är tur jag har ett sådant fantastiskt bra jobb att gå till, där både barn och vuxna ger mig kraft och ork.

Ha en bra fredagskväll, blir det Let´s dance för er också tro?

Kram Aase

2 kommentarer:

Karin sa...

Kul att jag inspirerade dig!
Vilket bra ord du valt :D
Lycka till i ditt nya liv och hoppas du hittar gnistan snart igen!

Kram

Karin sa...

Det blir säkert Let´s dance här också. Känner igen det där med tröttheten. Kommer knappt ur sängen här på morgonen. Det är tuffa livskriser vi går igenom och jag önskar dig verkligen en bra nystart.
Kram