söndag 20 februari 2011

Mys...


Med den mjukaste filten jag vet, tre kuddar under nacken och fötterna i stoppade i raggsockarna ;) På bordet ligger högen med fyra nya böcker jag köpte i fredags, smidigt att muntra upp sig själv med fyra betala för tre pocket böcker. Den nya huslycktan brinner... Ett glas rött är upphällt och jag läser och läser. Tar en kopp kaffe och en bit choklad och fortsätter läsa i timmar. Så tillbringade jag dagen igår, laddade mina batterier med det bästa myset jag vet. Jag kan själv bestämma över min egen tid!
Idag har jag fortsatt ligga under filten och läsa, ute var de -18,3 grader i morses nu något varmare. Snart ska jag laga lite middag, min son kommer för att äta en bit med mig. Det känns som jag laddat batterierna, det behövdes. Ny vecka i morgon och nya saker kommer att hända, det gäller att ha energi över till det som man vill göra förutom att jobba, eller hur? Ha en skön Söndag!

Kram Aase

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Väldigt kloka ord! Låter helmysigt och något att ta efter när man tycker att det snurrar för fort.

allram/ Jenni sa...

Låter ju hur mysigt som helst.