fredag 11 november 2011

Medicin för själen....

För mig just nu är min medicin KREATIVITET..... Att göra något kreativt varje dag har gett mig lite lindring inombords. Alla tankar som bara ploppar upp hela tiden, puttas undan när jag skapar.....Samtidigt som jag bearbetar dem på ett annat sätt!


En av de tavlor jag gjort de sista veckorna, här har jag använt, gesso, akrylfärg, stämplar, gasbinda, modelling paste, glimmer mist & mönstade papper, mm..... Mina skrivböcker med citat kommer till användning för att hitta orden/texten till mina tavlor.


Denna tavla är en av de första jag gjorde på detta sättet, den bor nu hos en fin kollega som jag gratulerade i samband med hans giftemål. "Tid för själen...." glöm inte ge varandra det!

Det är tur att jag hade människor som bromsade mig i tid, som sa till mig att dra i nödbromsen!
Jag är tacksam för att jag lyssnade, att jag tog ansvar för mitt eget liv. Jag har ett liv och det är mitt att bestämma vad jag vill göra med det, vad jag mår bra av. Det är viktigt för mig att få "bara vara"!
Att göra det jag för stunden vill och orkar, för jag orkar inte alls så mycket som jag trott.... Tyvärr!

NU är det dags för en kopp kaffe, sedan lunch med fina dotter Sofia!

Kram Aase!

3 kommentarer:

Cattis sa...

Vilka vackra tavlor!!

Sköt om dig!
Kram/Cattis

yes sa...

Jättefint!!! Giller den understa riktigt mycket. Kram till dig och trevlig helg!

Angelica sa...

Underbara....Tänkvärda ord, vackert. Är svag för tavlan i brunt men älskar blommorna på den andra.
Ha det!