torsdag 29 december 2011

Ett år....


Går fort, fortare än man tror....


En tredjedel av året gick åt till att hitta ett nytt boende och alla turer kring det. För det var bland det svåraste jag varit med om. Varje sökande satte ett spår i mig och paniken började krypa i mig, hade lätt ångest.... Så löste det sig, hittade en lägenhet som kändes ok, det var dags för flytt.... Packa ett hus, ett liv där jag bott i 18 år.... Många tårar, många svordommar och en hel hög med ilska, mot den som gjort mig detta!!! Men jag kom stark ut ur detta! Jag vann, jag var den starke... & jag var klar!


Ett nytt liv i staden, andra tredje delen av året på börjades. Det var mycket nytt att anpassa sig till, att åka buss till jobbet inte ha två minuters promenadväg. Att inte glömma något som skulle med till jobbet.... Att hinna i tid till bussen, det var en av alla omställningar. Sedan skulle jag vara nära det som varit mitt gamla boende, jobba i närmiljön.... Hmmm, sedan blev det helt plötsligt semester. Fyra veckor att fördriva i staden.... Det gick bra, jag fixade det och jag blev stark än en gång!!!


Tredje delen av året inleds, jag jobbar på. Det ska bli bra, jag trivs i lägenheten jobbet är roligt och jag börjar träna, Dans Fuego.... Åker på scrapträffar med mina liksinnade vänner men helt plötsligt så faller allt...... Jag hamnar i en kris igen, jag får ångest, sover inte livet hinner liksom i kapp.... Alla fina vänner finns, men det är jag som får göra jobbet. Kämpar en dag till, en dag till, så ytterligare en dag och livet känns j-ligt tufft.  DÅ händer det som inte får hända den som redan nästan ligger, jag ramlar riktigt illa på jobbet..... DET är droppen, nu har jag varit sjukskriven i nio veckor, varit hemma i min lya och samlat kraft. Laddat mina batterier, jag har fått hjälp att komma vidare.Jag har hittat det som kan hjälpa mig vidare i livet.... Jag känner mig stark! Har haft en underbar julhelg med mina barn, insett att de skyddar sin Mamma, (ibland lite för mycket men av kärlek! ) Jag är den som gått hel ur det här precis som jag lovat mig själv! Men det har varit ett mycket tufft år, ibland genom j-ligt år!!! MEN, jag har gått hel och stark ur det här! Jag är tillbaks på banan, jag känner mig själv bättre än någonsin, jag har lärt mig mina gränser.... Jag är rädd om mig själv, jag vet vad jag klarar och är starkare än för ett år sedan!  

NU börjar mitt nya liv! Jag säger: Välkommen 2012....

Ha ett gott slut!! Kram Aase

4 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Jag hoppas 2012 blir ett fantastisk år för dig fina Aase!! Det är du värd!! Gott slut och Gott nytt år!!

stor KRAM

allram/ Jenni sa...

Gott nytt 2012. Jag hoppas oxå att 2012 blir ett bättre år men det brukar jämna år att vara. Scrappa på. Stora kramen.

Guldkant sa...

GOD JUL vännen, Vilket år och vilken strapats du genomfört. GRATTIS! Det krävs en stark, klok och insiktsfull person för det. Jag har ju följt din resa och vet att det stundom varit tufft men du reser dig alltid. Dessutom har du blivit expert på att ge små tankeväckande insikter som berör mig.

Hoppas du har en fortsatt härlig jul och nyårs helg. Barnen är livets elixir och glädje. Fram med hockeyspelet vet ja. Kram Lotta

Hegu sa...

Jag önskar dig all lycka 2012!!!

Kram
Helen