måndag 23 januari 2012

Vackert


Älskar tulpaner och dessutom älskar jag att fota dem... Vacker färg på denna tycker jag. Har hunnit njuta av tre tulpanbuketter redan nu i januari och jag har fått dem allihopa. Av kvinnor som står mig nära och som betyder mycket för mig, det betyder så mycket en bukett blommor.

Idag hade jag otur igen, ramlade eller halkade ska jag väl säga, på rullgruset och den packade snön i en nerförsbacke... På väg till ett besök hos min samtalsterapeut. Gissa om vad jag tog emot med, jag ramlade ju givetvis inte på rumpan, utan föll framlänges så armarna tog smällen idag igen. Just nu vet jag inte om jag skratta eller gråta, det värker rejält. Tar ett par värktabletter och sjunker ner i soffhörnet och hoppas det har släppt tills i morgon. Det blir en tur till något bra ställe och köpa broddar i morgon!!!

Kram Aase

5 kommentarer:

Fialia sa...

Åh vad tråkigt att höra att du fallit igen! Hoppas att det läker kvickt. Jag såg såna där halkskydd man spänner på Apoteket sist jag var där. Kram!

Sockergrynet sa...

Ja tulpaner är underbara, min favorit
Men fy vilken otur du har, inte igen!! Hoppas att du inte slog dig allt för illa, utan slipper smärta!

KRAM

Gunilla sa...

Så typiskt att det skulle hända något sådant nu när du låtit så glad och pigg i dina inlägg. Hoppas det går över fort och skynda dig att köpa broddar! Kram

Marcus sa...

Skit att du ramlat. Hoppas att du kryar på dig, Aase!

Marcus

Maria Helander sa...

Hoppas att det inte var allvarligt utan att du snabbt mår bättre i dina armar.
Själv traskar jag runt i mina dubbskor, för att kunna njuta av snön utan att stå på huvudet i någon driva (om jag inte vill...;))
Tack för en jätte vacker tulpanbild.
Du har ett öga för det sköna!
Varma hälsningar