måndag 23 juli 2012

Härliga dagar....

Varit i Lund några dagar och hälsat på våran bror! Vi har haft fina dagar med endast en lite skur på fredagen då vi var ute på stan och vandrade runt medans bror jobbade. Vi gjorde ett  besök på Sinnenas Museum, som hade en utställning om Moln/Clouds förutom deras fasta utställing. Så mycket att titta på, vi får göra ett nytt besök nästa gång vi kommer.

Moln.... i en omformning.
.
Stockrosor, jag bara älskar denna vackra blomma, vi hittade dessa utanför ett hus när vi gick till museét. Så vackra färger, så fina att titta på, helt enkelt underbara!
Lördagen ägnade vi åt ett besök i Malmö och Västra hamnen och Tourning Torso.
 Intressant plats, med hus över det normala och enkla. Underbart promenad stråk och strålande sol endast några moln på himmelen. Perfekt dag. Tänk vad mysigt att få tillbringa tid tillsammans med sina syskon. Vi har njutit av god mat och gott att dricka, promenader och samvaro både i tystnad och fullt av prat. Underbara minnen att ta med sig i minneskontot.

Idag börjar sista veckan av min semester, ska njuta fullt ut och göra en massa roligt även denna veckan. Idag blir det lunch med en fin varmthjärtad vän - Anette, imorgonkväll besök hos AnnKi. Fredag tar jag tåget till min födelsestad för att njuta av några dagar med min äldsta vän Marie. Vi ska gå på Liljewalchs och se utställningen: "Ser du löven för alla träden", Marie har gjort ett bidrag till den utställningen. Vad som händer är inte så noga planerat, men sol hoppas vi på :)

Ha en fin måndag!
Kram Aase!

Inga kommentarer: