måndag 30 juli 2012

Stockholm i mitt hjärta ♥

Varit på ett besök i min födelsestad, den har för alltid en plats i mitt ♥ Stockholm! Underbart att komma dit, men skönt att återvända till min nuvarande hemstad.

Strålande sol, varmt och otroligt skönt har jag haft det i flera dagar med min barndomsvän Marie. Huvudattraktionen var att besöka Hemslöjden 100 år på Liljewalsh där Marie gjort ett av alla 2000 löv. Vi tog vägen utmed Drottninggatan, Strömmen, Nybrokajen och Strandvägen för att ta oss till Dgjurgården. En skön promenad på 45 minuter..... En glass i solskenet i väntan på att museét skulle öppna.
Maries otroligt arbetade löv, nr 254.
 Ett löv med fjärilar som jag fastnade för, det var såååå många vackra löv, det finns några på minneskortet i kameran.
En bit av lövskogen, med 2000 löv.....
Jag var djupt imponera och berörd av alla löven, fick sitta ner i fiket och ta en kopp kaffe. Hembakat och gott kaffe samtidigt som man kunde kika runt på de löv som fanns i närheten....

Oj, jag har en del att smälta och det kommer säkert fler löv här i bloggen.

Ha en fin måndag!

Kram Aase!

2 kommentarer:

Madde sa...

Trevligt att träffas. Fin blogg :-)

Johanna sa...

Åh vad fina löven va!!! Jag har inte riktigt kunnat föreställa mig hur det skulle se ut men detta var ju fantastiskt fint! Roligt! KRAM