torsdag 16 augusti 2012

Torsdagstankar....


Jag njuter av mina dagar, jag vaknar på morgonen och det är oftast av mig själv.  Känner mig utvilad och ser fram emot dagen som kommer. Dagarna går fort, ibland alldeles för fort. Dagarna fylls av roliga händelser, många skratt och många härliga uppfriskande kommentarer från barnen. Än en gång känner jag en tacksamhet över yrket jag valt, dessutom är jag tillbaks där jag en gång startade, på förskolan!!! Jag diskuterar, jag skrattar, jag har ett utbyte av erfarenheter och en hel del pedagogiska diskussioner. Äntligen känns jobblivet i fas med där jag är i livet. Härligt befriande att ha landat i något som ger, tar och fyller på med energi och glädje! På kvällarna känner jag en tillfredsställelse att allt är rätt och jag är nöjd! Trött, men supernöjd! Något nytt blev nystarten jag så väl behövde :)

Livet känns rätt ok just nu!
Kram Aase!!