söndag 18 november 2012

Fortsättning på dagen....

 
Trettiofem pysseltokiga i samma lokal i tio timmar..... Det ni, det är svårt att förstå, men ack så trevligt för den invigde!! Själsfränder, som alla har fokus på att vara kreativa! För den som inte varit i detta forum innan kan jag bara säga: Det är något ut över det vanliga! Glada skratt hörs genom lokalen, ofta, högt och hjärtligt. Råa kommentarer och hjärtliga tillrop, beröm och skryt om varannat! I detta rum stortrivs jag som fisken i vattnet. Det är verkligen mitt territorium, där kan ingen förstöra eller inkräkta där är jag stark, klok och fylld av kunskap. Ändå lär jag mig massor av nytt varenda gång :) Jag är lika förundrad varje gång jag varit på träff, jag är liksom fylld av energi! Det är grymt svårt att sluta, jag fortsätter när jag kommit hem med det som jag höll på med när det var dags att åka hemåt. Det innebär att ikväll har jag målat, ett tiotal stämpelmotiv med mina alldeles nya promakers!Ja, ni läser rätt..... Ni som följt mig genom åren här på bloggen vet vad jag talar om! Eller hur? Det här med att måla stämplar och göra kort det är liksom inget för mig! Alldeles för små ytor, jag gillar ju inte det pluttiga, utan stora ytor och fokus på foton..... Jag vet, jag borde lärt mig genom åren. Först är jag en liten motståndare och håller hårt i det jag redan "kan", stansa det behöver jag inte, det går bra att klippa bokstäver..... Blommor, nej sånt tjafs är inget för mig. Ska jag fortsätta? Tror jag struntar i det. Jag har lärt mig att i fortsättningen ska jag säga så här om det som dyker upp i mitt kreativa område och som jag ännu ej provat:- I nuläget är det inget för mig, men jag är såååå flexibel så man vet aldrig vad som kan hända om ett tag!!! Det blir nog liksom lite bättre då.
 
Jag är i alla fall grymt glad och lite stolt över mig själv. Att jag har förmågan att våga ändra mig, att jag vågar prova något som ser roligt ut. Att våga utveckla sig gör att man växer i det kreativa och genom det som människa! Jag är tacksam över den förmågan! Vad vore livet utan lite mod?
 
Idag har jag än en gång blivit förundrad, över de människor jag omger mig med. De ger så fantastiskt mycket av glädje, omtanke och en ernom kärlek! De delar med sig av sina ideér och kunskap, de peppar och kritiserar. De finns och de fyller mitt ♥ av all värme de ger. Jag är rik, rik på fina vänner! De gör mig stark, de gör mig till den jag är för att när jag är med dem är jag, jag!!! Tack alla mina ♥ - vänner, ni vet vilka ni är så jag nämner ingen och på så sätt glömmer jag ingen! :) Jag har ett gott och innehållsrikt liv, jag gör det jag tycker om och njuter av det. Jag tar tillvara på det som finns för mig, utan krav och utan tvång på resultat! Jag är på banan igen, det är jag som bestämmer vägen genom det snåriga och krokiga livet. Just nu är jag nöjd! och jag njuter fullt ut....
 
Nu är det dags att avsluta denna dagen, tio timmars pyssel plus tiden jag hållit på här hemma borde göra att jag är trött. Så jag gör ett försök att natta mig! Ha det gott!
 
Kram Aase!

1 kommentar:

Kajsa sa...

så härligt att få dela detta med dej. jag var också så fylld med energi efter gårdagen att jag började på tavlan jag ska ge bort.. så kul så energigivande..
stor kram till dej världens bästa syster ♥