tisdag 17 september 2013

Det pågår en process

 Det pågår en process i min atelje, det händer något litet varje dag....
 
 
Påbörjat en ny tavla, denna gången har jag ingen canvasduk. Utan har tejpat upp målarduk på en plan yta. Jag har påbörjat strukturen, den bygger jag på unde tiden. Det är en sträng av frigolitbitar dessa smälter jag ner med min embossingfön. Det luktar lite, men jag öppnar balkongdörren :) Äggskal, pappersspill, trådigt garn.... Ja vad ögat vill, vad lusten säger... Processen är påbörjad


 
Jag har grovrivit vaxkrita på vissa ytor och även dessa har jag smält ner med embossingfönen. Har börjat med blå akrylfärg är duttad på med en svamp....
 
 
NU har det hänt lite mer, gjort mer struktur med modellingpaste och en schablon, jag har målat med ytterligare tre olika färger. Dessa har jag rollat på med olika struktur på rollern :) Jag är långt ifrån klar.... Oftast blir det ett tiotal olika lager med färg i olika omgångar. Ibland målar jag över allt med utspädd vit färg. Man vet aldrig vad som händer när jag ställer mig framför målar bordet.
 
Det är en pågående process som kan bli hur som helst! Det är det som är det spännande, det lustfylda i att få jobba med tavlorna. Att inte bestämma innan utan låta lusten, humöret och nyfikenheten på hur det kan bli styra :) Så jobbar jag!
 
Ha en härlig tisdagskväll!


1 kommentar:

Kajsa sa...

Spännande att få se processen... ❤❤❤