söndag 19 januari 2014

Mina tankar kring project life

Många scrappare har länge hållit på med Project life, ett sätt att scrappa foton från varje vecka och att dokumentera sin familjs vardag. Det finns en hel del olika fotofickor med olika antal småfack och färdiga kortmaterial att köpa för att komma igång med detta. Jag har funderat länge, känner inte att jag har något speciellt att dokumentera eller fota varje vecka. Jag har dessutom en mängd foton framkallade som jag skulle vilja scrappa. Material, så som papper, journalingskort och annat finns hemma i mina gömmor. Samtidigt så kommer suget att testa denna nya trend.  Hur kan jag göra PL sidor? Har jag material hemma jag kan använda? Måste man köpa nytt material för att komma igång? Vilka fotofickor funkar bäst? Vilket format vill jag prova? Formatet, skulle jag kanske göra A4 format och på så sätt kunna köpa fotofickor för detta? 
 Många tankar, mycket surfande och en del diskussioner med min lillasyster Kajsa börjar jag nu landa i mitt eget tänk, hur jag skulle vilja gå vidare.

Jag vill verkligen testa denna nya trend, det verkar väldigt enkelt, roligt och bra sätt att minnas sitt år. Så här i början av året får man ju funderingar kring det nya året som finns som ett oskrivet blad framför oss. Alltså har jag köpt A4 fotofickor och klara plastfickor. Samlat ihop mitt material som jag hade och det var mycket som kunde användas. Jag hade en tjock EU-pärm i svart som funkar att sätta in färdiga fickor i. Men det här att göra uppslag/layouter för varje vecka känns inte som min grej. Men en eller flera/månad skulle funka beroende på vad som händer och att inte ställa pressen på mig själv att prestera.... Så igår lev min första sida klar till mitt 2013, började att tänka bakåt och scrappa de foton som blivit liggandes. Kommer försöka göra 2013 & 2014 paralellt med varandra.... Spännande ska det bli att se var just jag hamnar i detta. En utmaning i sig blir dessutom att använda det jag har hemma, inte falla för frestelsen och köpa på mig en massa färdiga kortkit utan använda det som finns! Idag är en oplanerad dag, fortsätter med fler PL-sidor ♥


Väldigt roligt var detta!!

Crea Diem, och gör det som passar just dig!!

Inga kommentarer: