torsdag 13 februari 2014

Project Life

Det är många som håller på med att dokumentera sin vardag, Project Life. Jag har sugit länge på karamellen denna gången, jag har liksom inte funnit någon anledning att göra som de flesta att dokumentera flera sidor varje vecka. Nu efter många tankar och när jag provat lite och framför kollat vad som  finns i skåp och lådor. Så har även jag kommit igång lite. Som jag skrev tidigare var jag sugen på  att testa A4 format och jag köpte ju A4 fickor som jag skrev i ett tidigare inlägg. Har använt mig av papper som jag redan hade hemma och skurit till egna kort. Nu är jag en bit på väg, har bla använt mig av förra årets almanacka från tidningen Nära och börjat göra mina egna månadskort. Tanken är att jag dokumenterar månad för månad. Ibland blir det mycket, ibland lite men det är det jag gjort som jag finner roligt att göra något av och som jag har foton från. Här är två sidor som är klara.....



Det får bli oredigerade foton, då jag skriver på min surfplatta, de redigerade foton hamnade på snedden och jag har inte klurat ut hur jag ska göra för att vrida dem :)

Jag tycker det är roligt med detta nya sätt att scrappa, när jag kan använda mig av det som redan finns hemma i min ateljé. Jag kommer dock att gå över till 12 x 12 format tror jag när jag är färdig med 2013, eller så kommer jag att göra åren parallellt. Säkert kommer jag att köpa på mig kort och annat...  Jag kommer också att använda mig av mina blogginlägg för att minnas hur jag tänkte. Just nu känns det super kul att hålla på, tur för mig att det är ledig dag i morgon! Tycker dessutom att det var härligt  att jag kom igång innan det blev dags att scrappa mina döttrars bröllop. Detta sättet känns perfekt för att göra deras bröllopsalbum ♥ Hihihihihi, så roligt jag kommer att ha och vilks mknnen det kommer att bli.

Så snart kommer det mera skulle jag tro! Ha det bäst. 

Aase

Inga kommentarer: