söndag 24 maj 2009

Planteringar och loppisfynd

Då var det klart för i år sommarblommorna är planterade, kanske inte riktigt klart har en koppar bytta att fylla också med sommarblommor. Ny för i år är denna vackra orangefärgade blomma, givetvis har jag glömt namnet men tycker den är riktigt läcker. Annars är det mest vita och rosa blommor som jag dras till...... Visar mer krukor en annan dag :=)

Jag är verkligen ingen loppis fyndare, har lite svårt att köpa så. Men två gånger har jag fyndat och då har det varit rottingmöbler till mitt uterum. Köpte "denna tidningskorg" när vi var på vift i torsdags med Johanna, skulle kosta 1 kr men det kunda jag inte med att betala så jag gav en tia.
Passade perfekt med alla underlägg i..... Nu ska jag förbereda handlingslista för inköp till bonusdotterns kalas i morgon, 15 år fyller hon :=) Tiden går så fort......

Ha en skön kväll, jag återkommer i veckan.
Kram Aase

6 kommentarer:

malin sa...

vad mysigt det låter med loppis... och det är ju så roligt att fynda :) otroligt vacker blomma - den ser nästan inte riktig ut!!! kram på dig, hoppas du får en fin vecka

Lotta sa...

Snyggt bord och det passar ju kanon till ditt tidigare loppisfynd!
Tack för en jättemysig kväll, alltid lika kul och härligt att ses!
Kram Lotta

Karin sa...

Riktigt kul med loppis ibland, men jag är inte heller så bra på det!
Ha en bra vecka!
Kram

Maria sa...

Vilket jättefint loppisfynd. Blomman är verkligen vacker, vilka nyanser i orange. Här är det i år bara massor med pelargoner och jag är riktigt glad för att dom är sparade sedan förra året. Jag brukar alltid spara men inte så många som den här gången.

Ha en bra vecka!
KraM

Cattis sa...

Åhhh..vilka vackra blommor!! Och jag älskar att gå på loppisar!! Du gjorde verkligen fynd! =)

Anonym sa...

Blomman heter Gazania, även kallad Påfågelsblomma.
Den kan du övervintra och njuta av nästa å nästa å...år igen.
Fantastisk som bara blommar och blommar.
Lycka till!Kram fån Göteborg