måndag 8 juni 2009

Tar det lugnt....

CentreraCarpe Diem, fånga dagen......
Gjorde denna LO efter en av Joggemia´s skisser och en tävling hos Scrapparkalja för ett tag sedan. Har gjort lite nytt, men inget jag kan visa än. Fast just nu är det stiltje på scrapbordet. Har en lista på saker att göra, får försöka ta tag i den. Men vilja och kropp är lite osams, kroppen orkar inte stå upp, eller göra något extra utöver att bara vara just nu. Är hemma från jobbet och har en telefontid med min läkare i morgon. Vädrets makter regerar med sol/regn och varmt/kallt omvartannat och det uppskattar inte denna kropp så den sa stopp! Så just nu är det lite tufft, blir stel och får svårt att röra mig samt har typ kraftig "influensavärk" hela tiden. Har fått lite nya värktabletter idag så kanske det hjälper så jag iaf får sova lite i natt. Efter många år med värk tycker jag att jag borde vara härdad, men mått ganska bra länge så det blir som en chock när kroppen stoppar. Scrappingen har hjälpt mig jätte mycket med att få balansen mellan värk och livskvalite, genom att få utlopp för kreativiteten och få glädjen i att skapa.
Tro nu inte att jag ger upp så lätt :) Det finns en liten gnista kvar, ska bara vila lite först.....
Kram Kram Aase

7 kommentarer:

Maria sa...

Man hör av ditt inlägg att det finns mycket gnista i den knoppen:) Att kroppen inte riktigt håller med lyssnar vi inte så noga på nu.
Just det, "fånga dagen" har också stor betydelse för hur vi mår. Att vara här och nu tycker jag att vi alla ska påminna oss om varje dag.

Må så gott du bara kan!
KraM

Susanne H / snuffehar sa...

Vilka underbara foton på denna LO!
Hoppas du mår bättre igen snart.
Många kramar!

PS. Du har väl inte missat att det är scrapmara i Falkenberg i september? Kommer att bli en kanonhelg! Det vore roligt att träffa dig där! DS.

MissMian sa...

Tråkigt att din kropp inte vill samma ssak som dig. Hoppas att vi får lite mer värme nu och att du blir bättre. Underbar LO!

Kajsa sa...

sänder lite styrka och lindrar din värk.. älskade gumman.. önskar jag kunde ta din värk så du slapp..
älskar dej till månen och tillbaks..
vila och ta det lugnt..stäng av världen för en stund..fånga stunden!
kram från Lillsis

Anonym sa...

Hej där! Fajtas tillbaka så mycket du orkar, snart kommer värmen tillbaka och förhoppningsvis mår du bättre då. Parkeringen är klar, det är bara att backa in på lördag fm och köra ut söndag em/kväll!!
kramar L vi hörs säkert i em

Karin sa...

Usch, för värk och att inte vara sams med kroppen!!! Tänker på dig och hoppas att du snart blir bättre. Skadar ju ingen om vädret bättrar sig....fy så kallt och vått det är. Ska på vigsel i en skogshage på lördag...känner redan hur avkyld man riskerar att bli. Finns dock en kyrka i reserv om det regnar.
Kram

malin sa...

hoppas att du snart känner dig lite bättre, att de nya tabletterna hjälper och att vädret blir stabilt... :) jag tänker på dig. jättefin layout, visst ska man försöka att alltid fånga dagen... kram på dig