söndag 16 augusti 2009

Vem lurade vem???

Helgen har vi tillbringat i Skåne, Kävlinge närmare bestämt. Vi har sedan länge varit inbjudna till en hemlig bröllops fest för våra goda vänner Thorbjörn och Lena. Vi hade fått reda på att de i hemlighet hade gift sig och att T försagt sig :=) Alltså skulle hans syster i sällskap med vår vän Lassa fixa en hemlig fest....... Men alla blev överraskade av att det är vi som blivit lurade, bröllopet gick av stapeln igår kl 16. Gissa hur många snopna miner det blev, samtidigt som alla blev glada över att få vara med.

Herr & Fru Karlsson Bergström på tandemcykel......
Vigsel i Kävlinge Ga kyrka....

Detaljbilder är sååå roligt.

Familjen samlad.

Bröllopstårtan, äkta skånsk spettekaka. Det var kul att ha smakat på det för det har jag aldrig gjort. Kvällen blev sen, var tillbaka på hotellet vi 02 tiden då hade vi varit i farten sedan kl 14. Vilken glädje att få vara med, Tack för att vi inte blev snuvade på bröllopet era lurifaxar...
Tur att teleobjektivet bars med under tipsrundan trots att TG inte tyckte jag skulle släpa runt kameraväskan, hade ju ångrat mig bittert..... Jag har en hel del bilder att skicka till brudparet. Nu ska jag slappa i soffhörnet, fryser och känner mig lite hängig. Hoppas det inte är ngt på gång utan att det är lite trötthet som satt sina spår.
Kram från en nöjd bröllopsgäst. Aase

6 kommentarer:

LottaM sa...

Vad du verkar ha haft en kreativ och härlig sommar. Jag har suttit här och uppdaterat mig på bloggen. Återi stan igen (vi kom i går kväll) och allt ska återgå till det vanliga imorgon. Då nalkas jobb, fritids och nytt dagis för lillprinsen.

Kram Kram Lotta

LottaM sa...

Nämen vad hände. Det första stycket i mitt meddelande fäörsvann.

Vad det därför du undrade om Kävlinge. Hade jag vetat det hade jag tvingat hit er på äppelpaj i dag innan ni åkte hem. Det får bli en annan gång.

Kram Lotta

MissMian sa...

Åh så kul!!!!

Kajsa sa...

men jisses så kul.. va roligt att ni fick vara med på bröllopet.. sånt är ju alltid kul att gå på.
ta hand om dej gumsan.. här nyser jag men så är det alltid i början av terminen.
må bäst
kramen Lillsis

Anonym sa...

ÅH vad underbart!!! :D Hörs snart så får du berätta detaljerna! Kram kram

Morfen sa...

Vad kul!! :D