måndag 22 mars 2010

En tankvärd måndag....


Att se sitt rätta värde!

En tusenlapp har samma värde oavsett om den är helt ny eller om den är både skrynklig, smutsig och trasig. Det är likadant med oss människor. Vi är alla precis lika mycket värda. Det enda som kan minska vårt värde är vi själva. JAG kan betrakta mig som mindre värd och då blir jag det. Men ingen annan kan göra det! Om jag inte låter dem.... Det är JAG och endast jag som bestämmer om jag ska se mig själv som den tusenlapp jag faktiskt är eller som den femöring jag tror att jag är. Och vilket jag än beslutar mig för, kommer det att ge direkta resultat i mitt liv

Har hittat en tänkvärd sida, Kreativ Insikt med underbara böcker, tankekort mm. Helt klart värd att kika in på. Mycket läsvart och mycket att tänka till på. Jag hittade detta tankvärda på deras sida, det säger så mycket tycker jag...... Jag ska kila in igen och beställa några av deras böcker med CD - skivor. Testa att lyssna på smakprov och titta på bildspel det har jag gjort.

Ibland behöver man tänka lite utanför det vanliga tankmönstret! Ha en skön måndagskväll! Kramen från Aase!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Så klokt! Det går rakt in i mitt hjärta.
Visst är Kreativ Insikt helt underbar sajt! Älskar att gå in där och inspireras. Fina bildspel och fina texter.

Kram, Marie