måndag 19 juli 2010

Änglar i vardagen....


Betonghjärta inköpt hos Avelsås Naturhem, gjort av finaste goa vännen Cilla.

Änglar i vardagen...
En hjälpande hand när något känns tungt, 
en varm mild röst som tröstar lugnt.
En vän som jag alltid litar på
bryr sig om tingen både stora och små.
En Ängel med uppdrag på vår jord,
vanliga människor som sprider goda ord
TACK, min Ängel för att DU finns
DU hjälper mig när jag inte minns
stunder av glädje som suddats ur minnet,
när smärta och kaos gjort sorg i sinnet!
Det är DU som hjälper mig i balans,
hitta livet jag inte trodde fanns.
Vi kan alla vara en Ängel och en Vän
som kommer i tid, väntar inte till sen
En människa som ger utan att fråga
är Ängeln som håller livslustens låga!

Av, Okänd

Det är många som jag vill ge dessa ord, ta till er!
Kram från Aase!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för att du lägger ut så fina och tankvärda ord i cyberrymden.
Älskar hjärtat, mkt vackert!
Kram Maria R

Cath. sa...

Ett så vackert hjärta!
Och vilken fin dikt, den ska jag spara!
Kramar!

Karin sa...

Så vackra och tänkvärda ord!
Kram

MissMian sa...

Kram!