måndag 2 augusti 2010

Good enough....



Jag, juli 2010....

Detta är jag sommaren 2010, sommaren då mitt liv varit som "tvätten i en torktumlare"...Jag har läst två böcker under förra veckan : Good Enough - Elisabeth Gummeson och Lycka Nu - Titti Holmer. Känner att jag fått lite vägledning och en del verktyg att jobba med för att komma vidare. Men det är en lång resa, på vägen kommer jag säkert att falla igen... Men jag kan skratta, jag kan njuta av tid med mina barn, min familj och mina vänner. Jag gråter, jag är arg, jag är frustrerad och tillåter mig vara det! Men kan även skratta och känna mig lycklig för stunden så jag är på väg framåt i min resa det får ta tid! 

Första arbetsdagen efter semestern är avklarad och det är skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Rutiner, träffa jobbarkompisarna och att få vara tillsammans med alla goa underbara barn på jobbet ger dagarna innehåll. Att få ordning på vardagen gör att jag även kan fortsätta med min viktresa, har några kilo kvar innan jag är i mål med den....

Må Gott! Det finns en sol bakom molnen har jag hört!
Kram Aase

7 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag hoppas att du känner dig starkare och gladare för varje dag. Vi är så många som inspireras av dig och blir glada varje gång du gör ett inlägg och ännu gladare varje gång du visar oss en ny layout som vi kan hämta inspiration från.

Snor och Glamour sa...

Hej vännen!
Skönt att höra att det verkar lite ljusare hos dig!
Jag har sååå dåligt samvete för att jag inte ringt dig! Har inget att skylla på för fem minuter finns egentligen alltid!
Vi måste försöka träffas snart. Vårt renoveringprojekt här hemma börjar närma sig mot sitt slut så man kan få lite ordning på torpet igen. Får försöka hitta ett datum som passar.

Hoppas du får en lika härlig dag på jobbet i morgon. Tyvärr delar jag ju inte dina känslor när det gäller att komma tillbaka till jobbet efter semestern. Önskar man alltid kände att det var kul att gå till jobbet.

Varma kramar!!

Johanna sa...

Hejja mamma friskt humör det är det som susen gör! Hejja hejja hejja! ;) Finns här om det är ngt! Puss å kram

Sockergrynet sa...

Jättefin bild på dig och jag tycker att du utstrålar styrka!! En fot i taget, så kommer det att kännas lite bättre för varje steg!

kram

Petra/Paradise sa...

Hade vi varit inne på Facebook nu så hade jag gett dig så många "tummar upp" som bara går! :)

Många kramar till dig vännen!!!

//Petra

Petra/Paradise sa...

Och du, du är vacker som en dag!!!! <3

:)

Kajsa sa...

yes darling.. you are good enough!!!! absolut!!!!
lova ya..