tisdag 16 november 2010

Det är svårt att se sitt rätta värde...

Jag sparar på tankvärdheter, skriver in dem i vackra skrivböcker.
Använder ofta dessa som journaling på mina layouter....



"En tusenlapp har samma värde oavsett om den är helt ny eller om den är både skrynklig, smutsig och trasig. Det är likadant med oss människor. Vi är alla precis lika mycket värda Det enda som kan minska vårt värde är vi själva. JAG kan betrakta mig som mindre värd och då blir jag det. Men ingen annan kan göra det om jag inte låter dem....
Det är JAG och endast jag som bestämmer om jag ska se mig själv som den tusenlapp, jag faktiskt är eller som den femtioöring jag tror att jag är och vilket jag än beslutar mig för kommer det att ge direkta resultat i mitt liv....."

Tankvärt eller hur? Jag bearbetar mitt inre kaos och känner mig starkare för varje dag som går...

Kram Aase

2 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

mycket tänkvärt! Å härlig Lo på dig också.

Kramiz Maja

Teres sa...

Jätte fin och tänkvärd layout!