fredag 4 mars 2011

Vardagsglädje....


Man måste lära sig att uppskatta det där lilla.....

Som en ny blomma att ställa i fönstret i vardagsummet så att jag ser den varje dag. Tulpanbuketten i orange som pryder köksbordet. Jag försöker att ta tillvara de små glädjeämnena som finns nära oss som man så lätt glömmer. Den där lilla klappen på axeln, den extra kramen när man går hem från jobbet. Det lilla smsét som kommer plingande i mobilen, mailen med roliga bilder och telefonsamtalet från en vän som bara vill kolla läget. Det ger mig glädje, då försöker jag glömma det som gör ont och det som någon annan gjort mot mig.  Svårigheterna att hitta ett nytt boende, förlusten av mitt hem - min borg min trygga punkt i livet som är sålt till andra människor. Det försöker jag skjuta i från mig, och njuta livet här och nu! Jag blir bättre på det, jag njuter av det lilla! Det känns som om ljuset finns, att dagarna går fortare och att solen snart finns hos mig igen. Att ha något att se fram emot gör också livet lite lättare, i morgon ska jag vara tillsammans med likasinnade som ger energi och ger tid för många skratt. Scrapsakerna är ner packade och i morgon blir en dag i kreativitetens tecken! NU ska jag ila till jobbet, leksaksdag på fritids kan ge en rolig eftermiddag.

Alla goa Bloggvänner, ha en underbar fredag Jag uppdaterar bloggen med foton av kreativitet under helgen.

Kram! Aase

Inga kommentarer: