onsdag 10 augusti 2011

Lite småtokig ibland men det underlättar...


Idag har vi haft studiedag, fritids har varit stängt och all personal på skolan skulle i väg på KickOff. Många hade sin första arbetsdag idag, så roligt att träffa alla pigga och glada efter ledighet. Vi skulle åka kl 8.00, ha oömma kläder, handduk och ombyte samt förmiddagsfika med oss. Gissa om det varit många gissningar hos oss som redan jobbat 1½ vecka.... Vi hamnade på Ästad Gård utanför Tvååker, Varberg. Fullt av olika aktiviteter, samarbetslekar har vi haft, fyra lag blev vi som kämpade på... Jag är full av beundran över alla "vinnarskallar".  Jag kunde inte vara med på alla fysiska aktivteterna för min värk, men det var super roligt att bara titta på och göra det jag kunde. Lunch fick vi där och vi stannade till på Öströö Fårfarm på vägen hem för lite shopping i deras Gårdsbutik. Gården låg oerhört vackert och det fanns många goda läckerheter att köpa med sig hem.  Det blev en lång men mycket underbar dag på många sätt. NU kan vi alla starta höstterminen med ett leende på läpparna när vi möts i korridoren och glada minnen från dagen :=)


Jag kunde inte motstå denna lilla charmiga, mjuka varelse i form av ett får, med fin blomsterkrans runt halsen... Hon sitter nu så fint på min sänggavel tillsammans med mina skyddsänglar, lite småtokig är jag allt men det underlättar :=)) Det är dags att lägga sig och försöka sova lite....

Ha det bäst alla bloggisar! Kram Aase

1 kommentar:

Karin sa...

Absolut ett charmigt får och visst underlättar det att vara lite tokig! Eller som min far brukade säga: "Man har inte roligare än man gör sig!".
Kram