måndag 29 augusti 2011

Scrappa gamla foton....


Minnen från svunnen tid..... Är rubriken på gårdagens Söndagsbilaga!


Bröllopsfoto på mina älskade föräldrar, ett foto som betyder det där lilla extra för min del....


Jag och mina två mindre syskon, mamma tror det är taget i december 1968....

Har tänkt scrappa gamla/äldre foton och samla dem i ett album. De där fotona som betyder det lilla extra, de fina släktband man har med sig i sin livsryggsäck. Jag får allt åka hem till Mamsen och spana in lite fler foton att scanna och framkalla.... Jag vill samla på mig foton, minnen från min barndom. Att sen göra något av det och dokumentera historien bakom fotot med mina egna minnen så som de finns inom mig, kanske att jag får ta hjälp av Mamma.....

Undrar om det är ett varningstecken, när man börjar plocka fram sina barndomsminnen? Men tack vare Facebook har jag under det sista året fått träffa kusiner på Pappas och Mammas sida som jag av olika anledningar inte träffat på ett antal år och det har varit så meningsfullt och fyllt av glädje att jag vill ha mera..... NU släpper jag inte kontakten med mina kusiner!!!

Ha det gott och en bra början på veckan! Tror att hösten kommit, det är mörkt ute och regnigt men inne lyser ljusen och i muggen finns det kaffe! Jag njuter dessutom av en bra bok!

Kram till er Alla!!! Aase


3 kommentarer:

MissMian sa...

Vilka underbara LOs! Härligt att scrappa gamla kort. :)

Göran sa...

Ja men varför detta eländiga kort :-))) Känner inte igen mig i det :-)

Usch vad tiden går!
Kram på dig syrran!

Karin sa...

Visst är det härligt att scrappa gamla foton och ett ypperligt tillfälle att prata med sin mamma och minnas!