torsdag 1 september 2011

Klok, klokare, klokast?


Det finns så många tankar, och funderingar på det här med hälsa, att må bra. Jag läser en massa böcker försöker sätta det i propotion till mig själv och det jag känner. Hamnar i ständig konflikt med mig själv om vad jag vill på grund av många andras åsikter. Men varför? Det är ju mig själv det handlar om, det är ju jag som ska må bra ingen annan. Alltså måste beslutet var mitt eget, grundat på det jag vill och tror på! Eller hur? Varför är det då så himla svårt att göra det jag vill? Blir snart tokig på min beslutsångest...Alltså var det dags att göra något mer, läsa ytterligare en bok.... I tisdags sträckläste jag "Matrevolutionen" - Anders Eenfeldt, författare och grundare av Kostdoktorn.se Hela min syn förändrades, nu har många tankar lagt sig, jag har fattat ett beslut! Jag har ett liv att leva i denna världen. NU gäller det att göra bästa möjliga av det, så nu har jag bestämt mig!

Jag har gjort mitt val och ska ge det en chans! Balans i livet känns väldigt viktigt just nu!

Kram till er alla! Aase

3 kommentarer:

Göran sa...

självklart syrran! Självklart är det du som ska göra beslutet ingen annan kan göra det!! Vi andra är bara med och stöttar! :-))

Kramar Göran

Marcus sa...

Balansen är viktig som sjutton, men jag tror att det är lika viktigt att vara selektiv när man lyssnar på andra som vill leverera sin perfekta lösning för välmående. Det är inte så enkelt att det finns ETT svar som fungerar för alla. Den som vet allra bäst hur du ska må bra är nog DU själv. Ge det lite tid bara och gör det inte mer komplicerat än det är. Jag hejar på dig Aase! Marcus

Thess sa...

Vad bestämde du dig för? :) LCHF?