tisdag 25 oktober 2011

Scrappa är balsam för själen....


Scrappa är balsam för själen, både när man mår bra och när livet inte känns på topp....

Denna layout är från dagens kreativitet,  började egentligen på den redan sent igår kväll när jag inte kunde sova. ( Såg nu att jag missat ett ord i rubriken, Följ stjärnljuset i ditt hjärta ska det stå....)
Den fina 3-D stjärnan har jag hittat på en underbar & inspirerande blogg madebymija. Där har jag fått mycket inspiration till att använda mister och färg i ett jätte bra inlägg om Mixed Media. Tackvare det har jag vågat släppa lite och använda mer färg än jag brukar. Kika in hos henne, mycket att titta på! Jag har använt, masker, gesso, glimmermist, cardstock, lite spillbitar, stämplar och embossing, en boksida, fluid chalk och två olika typsnitt till rubriken.

Har försökt fylla på energi förrådet med det som jag tycker om och mår bra av. I morgon ska jag göra ett försök att jobba igen, hoppas på att natten ger tillräckligt med sömn och att huvudet håller.....

Jag har så fina vänner som hört av sig på olika sätt och värnar om att jag ska komma tillbaka igen.... Tack alla finaste !!! Ingen nämnd, ingen glömd! Just nu är det en rejäl formsvacka, men jag har bett om hjälp. Så de närmaste veckorna hoppas jag på att få verktygen som gör att jag kommer vidare i livet och kan hålla mig uppe på toppen en längre tid.

Tillsvidare så gör jag må-bra-saker och tar en dag i taget!

Kram alla finaste vänner!
Aase

7 kommentarer:

Linda Griffin sa...

Fantastisk layout Aase, så välarbetad och fylld med vackra detaljer! En av mina favoriter :)

En stor varm kram till dig! Helt rätt att be om hjälp, ibland kan man behöva en putt i rätt riktning för att själv orka vända. Jag tror på dig!

allram/ Jenni sa...

Underbara färger. Scrap helar, tänk på det.

Veronica Tingvall sa...

Ljuvlig! Superhärligt att ta ut svängarna och bara skapa.
KRAM!!!

Angelica sa...

Superfin!!
GILLAR!

Mija ♥ sa...

Men åååhhh så glad jag blir!! Tänk att jag kan inspirera till något så läckert som denna LO! Wow Aase - let it flow <3

Kram, Mija

Chris_P sa...

så himla fin layout!

Anna Ekman sa...

Underbar layout! Jag ska någongång våga mig på att ösa på med olika färgtekniker, men jag tar ett litet steg i taget.