lördag 19 november 2011

I love to create


"I love to create, Ilove art....
Nothing great has been & nothing great can be
accomplished without passion...."

Denna tavla har jag gjort i veckan efter enorm inspiration hos en tysk bloggerska Felicita Klink
Jag liftade en av hennes mixed media tavlor som talade direkt till mig kändes som, både citatet och färgerna. Hon har mycket med mixed media som lockade mig. Så nu har jag varit hos den lokala konstnärsbutiken och köpt både acquarell kritor och oljepasellkritor. Nästa projekt är på gång...

Hittade länktipset hos Mija, en annan häftig bloggare jag följer för hennes otroliga layouter och hennes teknik med mycket detaljer! Det är underbart att hitta inspiration hos andra!

Att vara kreativ får mig att må bra för stunden och det ger balsam för själen. Jag försöker ta en dag i taget, göra något kreativt varje dag och känner att lite av trycket inom mig släpper efterhand....
Det är en skön känsla och jag känner tacksamhet över att jag kan vara kreativ. Att förena alla mina kreativa intressen i ett och samma projekt är härligt, som i tavlan är ovanför: En boksida - läsningen och orden, virkade cirklar - garn/sticka&virka, scrapbooking papper och dekorationer, färg och form. Jag kan dessutom använda mig av alla mina fina citat som jag samlat på mig under åren!
 Det gäller bara att våga och ta steget att pröva något nytt....och det gör jag just nu!!!

Ha en underbar helg! Njut av att göra något du tycker om och något som du vill göra!
Kanske dags att pröva något nytt, som får själen att må lite extra bra.....


Kram Aase

8 kommentarer:

Ulle sa...

Vilken jätteläcker tavla!

Anonym sa...

wow, i love your canvas! there are so many many details in the background, lots of layers and great techniques...just awesome, Aase!

hugs from Germany Felicitas

Kajsa sa...

den är sååå fin systra mi. så härligt att se din process... stoor kram..

Karin sa...

Så snyggt!! Härligt att du inspireras till att testa nytt. Ta hand om dig.
Kram

Anonym sa...

Hej tjejen!

Wow vilka fantastiskt vackra skapelser du gör! =)Jag kommer absolut att kika förbi då & då.

Jag ser att du gillar änglar precis som jag. Jag håller precis på att tillverka supervackra änglar & jag tänkte även lotta ut några så håll utkik! ;)

Jag har även en RAK-bok som jag samlar adresser i till mina scrapvänner & jag undrar om du vill stå med? Skicka en kommentar så jag vet, jag tycker nämligen att det är såå roligt att kunna överraska någon med en liten present när dom minst anar det.

Ha det riktigt gott, kramar Ulrica

Maja Stokk / eyovine sa...

ljuliga canvasar du gjort. både denna och den nedaför.

kramiz Maja

Linda sa...

Wow, den är helt underbar!!

Kram

yes sa...

Himmel vad du är i farten och skapar fint!!!! Man blir riktigt sugen på att prova! Önskar dig en skön kväll, ta hand om dig och tänk glada tankar kram!!!