torsdag 15 december 2011

Brist på tålamod

Jag har så dåligt med tålamod, just nu tryter det rejält. Vill inte vara hemma längre, vill inte ha värk i mina armar. Jag vill må bra i kropp och själ.... Men de kloka säger att jag ska ha tålamod och invänta rätt tid, dessutom ska jag veta när det är rätt tid också. Känner mig långt ifrån så klok idag, med värkande armar, och blixtrande huvudvärk.... Vill så mycket mer än jag har energi till, inser med förnuftet att jag har en lång väg kvar innan jag är "Fit for fight" men det är inte alltid jag lyssnar på förnuftet.... Tyvärr!

Mina nya inneboende som flyttade in i förra veckan, de kollar in den frustrerande kvinnan som försöker komma till rätta med sitt liv igen! Tror jag sätter mig och läser igen, idag blir det inte så mycket annat gjort. Bara att inse det.....

Kram Aase

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hey!!! det är just sånt här du måste slå bort!! förstår din frustration med värken, men se det andra som en lång semester. jobbet står där det står och dit kommer du igen. det är NU du ska hitta energin, att hitta fokus och att må bra igen, inte sen. för sen är det för sent.. vill ju också att du ska må bra, och det kommer du.. så ja. tålamod! kram på dej världens bästa syster!!! love you to the moon and back..

Karin sa...

Söta små inneboende du har skaffat!