söndag 15 januari 2012

Jag skapar glädje...


Jag ligger i träning, jag försöker skapa glädje i mitt liv. Man får liksom börja om på nytt när livet inte är som förr, hitta andra vägar och saker som fyller en med glädje. Idag har dagen varit fylld av glädje. Jag har blivit intervjuvad för ett skolarbete. Jag skulle berätta om min stora hobby Scrapbooking. Det är en sån glädje att kunna dela med sig av något som fyller mig glädje, för det gör min hobby! Att beskriva hur man gör, hur det är när kreativiteten sprudlar. Var man hittar inspiration?  Hur mycket kostar det? Är det dyrt? Många frågor och många långa svar blev det....


Jag har fyllt på lite glädje genom att scrappa lite idag, det passade bra att värma upp med det inför utfrågningen, då var jag ju så att säga i "tänket". Jag gjorde denna layouten på min dotter Sofia. Det är hennes första fotografering hos fotografen, 6 månader gammal. Det fyllde mig med glädje att scrappa dessa foton, det finns så många glada minnen från barnens uppväxt som man upplever på nytt när man gör dessa layouter. Jag gör en ny djupdykning i den gamla fotolådan och plockar upp fler foton att scrappa. Jag vet ju vilken skatt det finns där.... och vart de ska ta vägen!

Ha en skön söndagskväll!

Kram Aase


2 kommentarer:

Guldkant sa...

Mmmm va mysigt att återuppleva barnens uppväxt genom foton. Det har jag också tänkt mig, ja att komma i k app med alla bilder men det lär nog dröja ännu några år. Än så länge är vi ju mitt i baranåren och har fullt upp med att hänga med i verkligheten.

Hoppas att det går bra att börja jobba lite igen. Ta hand om dig. Lev på nytt, upptäck på nytt och njut på nytt.

Kramar Lott

Chris_P sa...

Vilken härlig layout!! Superfin!