fredag 13 januari 2012

Jag skapar mitt liv....


Jag är ju en sökare som hela tiden vill ta del av bra saker som jag mår bra av. Idag hittade jag via en bloggväns länklista Maria Helandérs blogg  Gissa om jag nyss blev förvånad då jag insåg att en timme av kvällen bara hade försvunnit. Jag känner mig alldeles varm om hjärtat och hittat så mycket bra läsning och spännande tankvärdheter att ta del av.

Min lycka är mitt ansvar, så det är upptill mig att göra och uppleva det som jag tycker om. För att komma vidare i livet och hitta en lycka som är ämnad för mig så betyder mitt ledord detta året balans väldigt mycket. Flera bitar är redan på plats, löften till mig själv är på väg att uppfyllas. Med den skillnaden att nu skyndar jag långsamt, jag har tiden behöver inte stressa.... Jag känner att jag kommit en bra bit på väg och jag fick mer motivation idag. Barnens glädje och arbetskamraters omfamningar idag betydde så mycket för en del av mitt välmående. Det var skönt att vara tillbaka på jobbet med den tryggheten. Jag är lycklig över att ha en bra härlig arbetsplats!

Ikväll, sjunker jag ner i soffan med mina böcker, min virkning och de levande ljusen tända och njuter av middagen som står på spisen... jag är alldeles varm inom mig av dagens upplevelser och ser fram emot en underbar lördag och söndag fylld med sådant som jag tycker om!!!

Till er alla som orkade läsa ända hit säger jag: Glöm inte njuta av det lilla!

Kram Aase

3 kommentarer:

Thess sa...

Hej

Du har fått en award av mig. Gå in på min blogg så får du se :)
Kram Therese

Mya sa...

Man blir så glad av det du skriver! Det känns positivt och upplyftande. Stor kram till dig och jag hoppas du får en fortsatt fin helg.
kram

Hegu sa...

Det är sååå viktigt det du skriver om...att njuta av det lilla! Man glömmer gärna bort det...men det är ju faktiskt det som är livet, det lilla vardagliga...

Själv njuter jag av att kunna klara mig själv...jag som i långa perioder varit så beroende av andra för att klara vardagen!

Kram på dig!