tisdag 10 april 2012

retrotripp

"Ära var Gud i höjden denna har jag gjort i slöjden...."
Skulle tro att äggvärmaren är tidigt 70-tal, och världens bästa mamma kokar ägg och lägger dem värmaren varje påsk sedan dess. Finns ingen så go som hon, jag njöt av att mina egen gjorda kycklingar i keramik också stod framme...Kan bara konstarera att kreativiteten och glada färger var i min smak redan då!!

I kväll är det inte många knop, värken är genom j-lig, soffläge och en bra bok har gällt. Har nu inskaffat nyponpulver och ska inte 2 tsk/dag.  Hoppas det ska linda kroppen lite. Har läst en del att det kan vara till hjälp och helt klart värt ett försök!
Ha en skön vecka! Tills nästa gång...
Kram Aase

2 kommentarer:

Kajsa sa...

håller tummarna att det kommer att hjälpa.. ja jag njuter jag med när jag kommer hem till lilla mamsen och ser ens grejer.. vissa saker höjjer jag dock ögonbrynen åt och undrar varför hon sparat.. men det blir en tripp tillbaks till barndom när man är där under högtiderna.. älskade mamsen hon är ju för go... ha en bra vecka du med älskade systra mi.. vi hörs ikväll.. puss puss

Guldkant sa...

Vilket underbart tyg. jag skulle lätt kunna tänka mig en klänning i det.

Förstår vad du menar. Själv sparar jag barnens små skatter (ja i vart fall några av dem) väl inpackade i en låda, för att tas fram vid olika passande högtider. Tiden går så himla fort och det små skatterna påminner om att den där lilla tonåringen varit en kreativ liten femåring en gång i tiden.

Hoppas att du får en riktigt skön kväll

Kram Lotta