söndag 29 april 2012

Vårpiff hemma...

Äntligen har jag hittat friden och lugnet, så nu njuter jag av att vårpiffa mitt hem.
Ut med det mörka och in med ljuset, vitt och rosa är läckert tillsammans.... Köksbordet jag skulle ha fanns inte på Ikea igår så det är fortfarande bordlöst i köket :)
Tokgillar mitt färgglada överkast, med vitt till blir det ursnyggt!
Satt upp de fräscha våriga gardinerna och kompletterat med rosa & ljusgröna detaljer.
Sovhörnan, med ljus från två fönster, ska byta ut det lila kuddfodralet snarast mot något i grönt eller rosa. Sen känner jag mig färdig. Har ju ett rum till, men där råder ett kreativt kaos just nu så jag återkommer med detaljbilder från min "Kreativa Vrå" en annan dag.

Utanför fönstret lyser solen och som vanligt får jag energi av solen. Skönt eftersom jag letat efter den länge. Många har låndledigt nu i samband med Valborg/Först Maj. Jag jobbar i morgon men det känns helt ok. Gillar att jobba lovdagar man kan göra lite annat på fritids då.

Ha en skön Söndag! Kram Aase!

5 kommentarer:

MissMian sa...

Superfint! här hemma är det mest kaos nu när vi gör iordning Smillas rum men jag hoppas det blir fint sen :)

Kajsa sa...

oj.. så fint!!! härligt med lite piff.. jag håller också på men har behov av att stanna upp emellan varje grej för att inte tömma energin,man får vara rädd om det lilla.. fniss..

Linda Griffin sa...

Vad fint och hemtrevligt du har det :) Kram på dig!

Anonym sa...

lika pyntat och fint som vanligt hemma hos dig! du får alltid till det med det där lilla extra!!
kram och ha en fortsatt skön söndag!
Lotta

Sanna F sa...

ser så mysigt och fint ut hemma hos dig! Avis :) Kram