tisdag 8 maj 2012

Kroppens signaler


Trots ett inre välbefinnande känner jag en enorm trötthet, vårluften tar ut sin rätt. Jag är så glad över att jag lyssnar på min kropp, tar en vilopaus och ser över min almanacka. Jag blir så nöjd med mig själv. Att sova konstant är inte roligt, men det är så det blir i perioder för mig.

NU får jag ta kontroll över matintaget som jag slarvat med då jag varit för trött, vilket leder till mer trötthet och så är ekorrhjulet i snurrning igen.... Jag vet ju så väl :) Jag tar tag i det, sover lite och njuter av inre frid, för det har jag trots tröttheten... Alltid något! I morgon är det en lång dag på jobbet, fylld med kreativitet, bakning, PRAO elever X 2 från År 5, DropIn på fritids....
Men det oroar mig inte, jag har kontroll!

Min egen kreativitet får vila ikväll, har en del tankar jag skulle vilja göra, men det hinns med en annan dag. Ikväll dricker jag the, lägger mig i lagom tid och njuter av att jag blivit klok med åren :)

Kram till er alla Bloggläsare!

AASE

Inga kommentarer: