onsdag 6 juni 2012

ett krossat ♥

Reliefen "Ett krossat hjärta" är gjord till mitt fördjupningsarbete för Ateljéristautbildningen del A! Den är gjord av fyra lager krossat äggskal.....

När jag är kreativ bearbetar jag mycket inom mig själv, jag släpper och går vidare... Visst låter det bra? Men det är svårt att släppa allt, vissa saker tar lite längre tid att bearbeta, som mitt krossade hjärta. Men jag är på god väg och njuter livet en stund i taget! När händerna arbetar vilar själen och jag mår bättre och bättre. Jag gör det som jag mår bra av, jag väljer och tar för mig av livets goda, försöker göra medvetna val. Men just nu har jag tappat mitt fokus på maten (igen) trots att jag vet Vad! Hur! & Varför! jag ska äta på ett annat sätt. Behöver gå ner många kilon, jag mår bättre och är betydligt piggare med annan kost... Att motionera borde fungera nu när armarna är bättre. SÅ kom igen Aase! DU kan, DU ska och Du vill!! Att det ska vara så svårt att vara rädd om sig via kosten...

Men idag är det en ny dag och nya möjligheter, jag läser på och fyller på min redan befintliga kunskap om vad jag bör äta.... SÅ kanske jag blir något klokare :)

Ni fina bloggisar: Tänk lite på er själva, gör medvetna val och ta ansvar för ert liv!
Jag börjar på nytt idag, och nu har jag ju dessutom skrivit det här!

Kram Aase!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började på nytt i måndags..... Jag kan, vill och ska! Vet ju vad jag behöver göra precis som du. Vi fixar det här! Kram L

Karin sa...

Så fint hjärta! Varför ska detta med mat och motion vara så svårt??? Jag har fullständigt tappat kontrollen och har också en hel del kilo att bli av med.
Kram

Emelie sa...

Underbart vacker tavla, me like.
Jag har nu börjat samla äggskal :)

Ha det gott

Kram