lördag 9 juni 2012

Mina andningshål....


Mina mindfulnessövningar hjälper mig när det är lite mycket runt omkring mig.... Vilken tur att jag har lärt mig den kunskapen och att jag verkligen använder den! Under två veckor har tid för återhämtning varit väldigt liten, det har varit en del måsten men också många roligheter. Efter min "djupdykning i dyn" i vintras har jag märkt att mitt behov av egentid blivit bra mycket viktigare än förut. Jag har lärt mig att jag måste stanna upp och andas, få vara i nuet och tystnaden. Jag gör de övningar som jag lärt mig på Mindfulness kursen jag gått under våren och mår bra av det.

Det är svårt och kräver mycket träning men det blir också lättare för varje gång. Något annat som jag tar till när det känns oroligt runt mig är att gå in i "min kreativa bubbla" och skapa något som jag känner för just då. Att vara kreativ är en del av min livsstil, mitt liv skulle vara tomt och innehålls löst om jag inte kunde vara kreativ. Jag kopplar bort, jag är verkligen i nuet då jag glömmer tid och rum. Oavsett vilken av mina kreativa förmågor jag använder så stänger jag bort det som finns runt omkring mig eller i mina tankar.

Läsa, alla dessa underbara böcker jag läst under våren, de ger min ny kunskap, de ger mig njutning och jag har skrattat högt emellanåt. Jag älskar att läsa och slukar det mesta, deckare, feelgood romaner, faktaböcker eller böcker om personlig utveckling. Det mesta passar, jag väljer bara vilken bok jag läser just nu, som passar för stunden...

Jag har hittat mina andningshål, jag har hittat bitar som betyder mycket för mig och min egen personliga utveckling. Jag mår bra och njuter av livet. jag har lärt mig prioritera mig själv och mitt eget välmående, men det är svårt. Jag ser fram emot några mysiga veckor på fritids med Sommarlovslediga barn och goa kollegor. Jag ser fram emot en skön sommarsemester med tid för mina andningshål och tid för att umgås med nära och kära. Jag ser fram emot en spännande höst med nya kollegor och nytt spännande jobb! Jag njuter livet som det är just nu!

Kram Aase!


2 kommentarer:

Sandra sa...

Vad härligt att höra att du tar väl hand om dig och mår bra nu!
Kram, Sandra

Sanna F sa...

Kram fina !!!