fredag 22 juni 2012

Midsommar...


FÖRR, var det full fart denna tiden på midsommarafton! Jag sprang ut och in med faten, kokade potatis, lade upp sillen och alla tillbehör man skulle ha till lunchen, såg till att snapsen var kall liksom ölen. Jordgubbar, grädde eller glass till efterrätt, kaffe och dricka till det. Dansade med barnen runt midsommarstången, grillade på kvällen och det var alltid folk runt omkring mig....

NU, har jag tagit det lugnt! Ätit lunch, druckit kaffe med skummad mjölk och lite jordgubbar med turkisk youghurt till. Jag har läst, slumrat på soffan och hört regnet utanför balkongdörren som står på glänt. Jag har slö tittat på TV, lyssnat på musik och jag har varit ute på en promenad på förmiddagen medans solen fortfarande lyste. Jag har varit i min kreativa bubbla, gjort lite på projekt som legat ett tag och startat nya..... JAG har njutit av en skön dag med mig själv!

Ha en fin midsommarhelg, njut av lediga dagar och fyll dem med det som just DU mår bra av!

Kram Aase!

4 kommentarer:

Linda Griffin sa...

Det låter som en helt ljuvlig dag! ♥ Du gör helt rätt som tar hand om dig själv! Stor kram och ha en skön helg!

Kajsa sa...

vilken härlig dag det låter som.. jag njuter av att DU njuter av livet som du SJÄLV skapar på ditt alldeles egna sätt.
kram till dej allra goaste syster..ser framemot våra resor i sommar..=)

Guldkant sa...

Mmmmmmm det låter som en härlig myspys helg i lugn och ro.

Tänk när man är där mitt i livet med massor av jobb, små barn runt benen, kompisar som man ska träffa, dans och lek bla bla bla. (ja du fattar) då kan jag ibland stanna upp och tänka att just en sådan dag som du beskriver skulle vara optimal lyx även om det är en härligt med liv och rörelse.

Det är det där med balans som är så himla viktigt och den ska helst infinna sig innan det händer något. Klart något att tänka på.

Sitter här hemma och jobbar idag men hör familjen som rör sig och leker så det känns ganska ok trots allt.

Kram Lotta

Karin sa...

Jag har just tillbringat helgen med det jag mår bra av: två härliga dagar i Köpenhamn utan något inbokat. Bara ta dagen som den kommer och strosa runt mellan uteserveringarna och ett glas vitt. Ha det gott och fortsätt ta väl hand om dig! Kram