onsdag 11 juli 2012

I love my book....

Jag har letat länge och köpt en skissbok, som inte är speciellt bra. Men min egen, gjord av akvarellpapper 300 gr som jag sytt ihop är klart bäst....
Framsidan, på min första ART-journalbok....
Sida 1-2: Gjorde jag redan i april, efter det har jag gjort försök i en annan bok som ej blev bra med färger, akvarellkritor och annat. Så nu är jag tillbaks i ruta ett. Akvarellpennor, cirkelmask, svart cardstock, stämplar och svart stämpeldyna, QK-bokstäver.
Sida 3-4: Neocolor II, boksida, washitape, svart & vit penna.
Sida 5-6: Dylusions Inkspray, chipboard blommor som stencil, oilpastel, boksida, washitape, scrapbookingpapper som cirklar, svart penna.
Sida 7-8: Neocolor II, boksida, molnstämpel och stämpeldyna i blått, svart penna och oilpastell.
Sida 9-10: Neocolor II, passare, svart penna.

Till mina sidor har jag fått användning av mina skrivböcker med affirmationer och tankvärdheter som jag samlat på mig under åren. Jag gillar sättet att kunna jobba med artjournalings sidorna, enkelt eller mer avancerat beroende på vad jag känner för. Jag bryr mig inte så mycket om att vädret är mindre bra, jag fortsätter med allt jag vill göra i mitt kreativa rum. Jag läser och njuter av dagarna som blir som de blir. Men när solen kommer så njuter jag av den.... Precis som det ska vara på semestern.

Ha en fin kväll! Kram Aase!

1 kommentar:

Karin sa...

Wow, så fin och inspirerande din bok är!!!