fredag 6 juli 2012

Virkpaus.....

Högarna växer.... har gjort hälften av alla rutor så nu tar jag några dagars paus.
I hallen står alla pysselsaker packade, i morgon återstår sängkläder, kläder och lite mat. Det är dags för vårt lilla scraptjejgäng att ses igen. Denna gången blir det övernattning i Evas stuga, någonstans i skogen där det är lugnt och skönt. Det enda som kommer höras är förmodligen vi och våra fnissanfall som man med säkerhet vet kommer....Kanske lite fågelkvitter och vindens sus. Regn som ev smattrar mot hustaket eller solens strålar som värmer oss på verandan...  För så är det när vi umgås, befriande och avkopplande utan krav. Ingen ska stå med allt arbete & fix, så vi har fixat lite var. Det blir en massa tjôt och lite scrappat/målat, lite fotograferat och en del mat i magen. Något gott i glasen, ett kvällsdopp i sjön nedanför för dem som inte är badkrukor. Tända ljus, mys och prat! När natten kommer smygande så lägger vi oss och somnar till susen i träden... Efter natten  gryr en ny dag, med mera scrap/måla, tjôt och lunch innan vi far hemåt igen. Efter dessa dagar tror jag att vi alla laddat vår livsbatterier igen så vi kan fortsätta njuta av fler semesterdagar.
 Jag återvänder från lugnet och tjôtet på söndag..... DÅ kommer jag delge er med fotografier och kanske något av det vi gjort, om det blev något gjort!

Ha en fin fin helg! FÖR DET TÄNKER JAG HA...
 Kram Aase!

Inga kommentarer: