söndag 8 juli 2012

Finfina dagar....

Fyrtiofem minuter hemifrån och nu har vi åkt efter en underbart vacker sjö. Vi svänger uppåt och åker en liten grusväg. Vi fick stanna vid en bom som Eva var tvungen att låsa upp och låsa efter oss. Vi fortsätter på en liten körväg med gräs i mitten upp och ner.... Stax var vi framme. Där i kanten av den lilla körvägen med gräs i mitten. Ligger det fina lilla bruna trähuset med en liten sjö nedanför altanen och total tystnad. Ett ögonblick av total stillhet samtidigt lägger sig lugnet inom mig. Jag har hamnat på ett underbart mysigt ställe, med mina fina scrapvänner.  Från klockan 11.00 i går förmiddag till klockan 15.30 idag har det varit ett kreativt kaos. Jag kom hem med femton nya kort! Jag som dessutom mycket sällan gör kort har bara gjort det denna gången. Vi har skrattat, tjôtat och ätit god mat. Vi har stansat, inkat och berömt varandra. Helgens replik lyder: -Jag är faktiskt väldigt stolt över det här!
Utsikt över den lilla sjön från altanen...

Frukosten åt vi utomhus till kvittret av fåglarna och susen från träden.

Två, enkla vanliga kort.....

Helgens nyhet, ett väskkort jag hittade på en blogg innan helgen som jag testade att göra.
Väskkortet blev något vi alla gjorde, under det lilla locket sitter en bit kardborreband som håller ihop kortet. Nu har jag några stycken som jag ska skicka med posten snarast :) Alla "väskorna" blev olika och det var kul att se. Nu blir det lite soffhäng, känns i kroppen att det blev sent i natt. Tror klockan var 01.40 innan vi lades oss. Tänk vad skojigt det är att kunna träffas under enkla former och bara må bra! Vi har redan bokat nytt datum för nästa träff. Mitt må-bra-kono är laddat med mycket energi!

Ha en fin söndagskväll!

Kram Aase!

2 kommentarer:

P-M Hedén sa...

Verkligen kreativt, fina kort.. verkligen. Kram Perran

Guldkant sa...

Åhhh tänk att jag har ett sånt fint kort ❤❤❤

Vad glad jag blev när det damp ner i lådan idag.

Det skulle passa perfekt till min syster som gifter sig i augusti. Ska se om jag kan "rita" av det och fixa en "mall". Sedan ska det tillverkas kort :-)

Hoppas du får en skön helg. Själv ska jag jobba imorgon men på sön-mån ska jaga vara ledig och vi åker till kompisar på landet. Jobbar sedan en vecka till innan semestern.

Stor kram