torsdag 9 augusti 2012

Jag känner att det är rätt....


Sex veckor, av nya matvanor och jag mår så mycket bättre! Lugnare mage, den är inte bubblig och svullen, den gör inte ont. Att välja bort det som just jag inte mår bra av känns utmärkt. Gjort två avsteg under dessa veckor och det är när jag varit på resande fot, med det resultatet att magen lagt av och jag varit tvungen att åter igen ha koll på alla toaletter som kan finnas...... Jag har minskat på kolhydrater, äter hemgjort knäckebröd utan gluten, jag äter betydligt mycket mer proteiner än tidigare och grönsaker har aldrig varit något problem för min del. Men det som jag har svårast med är fettet.... NU har jag som den sökare jag är googlat och läst ett par gånger den sista veckan och insett att jag måste fixa kokosfett, det ska vara bra för både det ena och andra och nu ska jag ge det chansen.

LCHF- är lätt att följa om man gör det så som det passar en själv, vikten har mindre betydelse just nu det är välmåendet som varit prioritet, kanske kommer även mina övervikts kilon att rasa i takt med att jag mår bättre och känner mig starkare!!! Valet blev lätt när man märker hur bra man mår!

Ha en fin torsdagskväll, jag njuter av klarblå himmel och värme utanför mitt fönster!
Kram Aase!

Inga kommentarer: