lördag 25 augusti 2012

Lördagstankar....

 
Lördagförmiddag, nyss lyste solen utanför mitt fönster nu skyms den av några grålätta moln. Jag har två oplanerade dagar framför mig. Jag tycker om att ha det så, inte allt för mycket inbokat i min almanacka. Jag behöver så väl tid för att bara vara utan krav. Jag trivs med mitt eget sällskap, det är en gåva jag fått genom att jobba med mig själv. Tänk att det stämmer så väl det där gamla ordspråket, "Tiden läker alla sår" - många sår är läkta och många tankar är inte längre mina. DET som en gång sårat mig mer än något annat kan inte längre ta över mitt liv och mina tankar. NU är det jag som styr och står vid rodret av den fortsatta resan av mitt liv. Det är upp till mig att fylla dagarna med det som fyller på energi och ger livsglädje. Kommer säkert finnas energiläckage någonstans på vägen men jag är bättre rustad för att fixa det nu! Livet är gott, det är skönt att finnas till.....
 
Undrar vad jag ska fylla dessa två dagar med? Sy köksgardinen jag tänkt länge, gå och handla, städa, damma, bädda med rena lakan? Planera skoljobb, pyssla, läsa, sticka? Läsa, ligga på soffan, lyssna på musik? Gå en promenad, tända lite ljus, fotbad? Bloggrunda, läsa den där boken om mindfulness?
Äsch, jag börjar med att dricka upp mitt kaffe, slötitta på nyhetsmorgon och läsa lite.....
 
Till er ute i cyberrymden, önskar jag en lugn avkopplande helg!
 
Kram Aase!

1 kommentar:

Linda "Me and my boyz" sa...

Jag har en härlig känsla i kroppen som säger att du i framtiden kommer att få ännu mera "nytta" av dina livsupplevelser och allt vad det fört med sig, kanske i form av coach för andra - mindfulness, stresshantering, livslust m.m... :)

Du är en jäkel på att inspirera andra, fina du <3