torsdag 20 september 2012

Jag önskar mig.....

 
 Det finns så mycket lärdom jag vill ta till mig.... Att få må bra, ha energi och ork att göra allt jag vill stor högst upp på min önskelista över livet. Igår besökte jag vår kinesolog Mailis igen, efter en del tester kom hon fram till att jag har ett dåligt energiflöde och många obalanser i min kropp. Inget jag blev förvånad över egentligen. Mitt fokus detta året har ju varit att hitta balansen och att få må bra, även om jag i nuläget knappt vet hur det känns. För varje bit som blir bättre, så ger ju det  mer energi att ta tag i ytterligare en bit. Mailis beskrev det som att det är som att skala en lök, ett skal i taget och man vet aldrig vad som döljer sig under skalet... Jag fick en del tips som jag kan göra hemma på vägen mot välmående, sedan ska jag också gå till henne på behandlingar. Jag måste dock vara medveten om att detta kommer ta tid, alltså måste jag bemästra mig med ett stort tålamod... Det kan nog vara det svåraste. Jag ska fortsätta med det jag redan påbörjat: Kosten, mindfulnessövningarna och att fortsätta vara kreativ för det är en stor hjälp för mig själv. Jag var på rätt väg, det känns skönt att få det bekräftat....  Livet är bra spännande att leva! Jag ska på Vedic Art kurs i helgen, de sista principerna ska gås igenom. Känner mig sugen på att måla lite tavlor nu.....
 
Ha det bäst! Ta vara på det lilla för att må gott!
 
Kram Aase!

1 kommentar:

Kajsa sa...

-"jag är som en lök"..-va luktar du som en lök?? är det därför du luktar illa?? - Nä åsnan. jag är som en lök, flera lager som man kan skala av, ett efter ett.."
från filmen Shrek.. förlåt kunde inte låta bli.. säkert inte heller ordagrant återciterat, men ändå.. haha.. vad härligt att du är på G systra mi, för det vet jag att du är, och skönt att någon utanför kan bena upp allt för dej.. jag står brevid och hejjar på.. hejja hejja.. älskar dej! ♥