lördag 10 november 2012

Lördagstankar....

 
Jag har som vanligt denna tiden på året många tankar på och om min älskade pappa. Farsdag och snart hans födelsedag, 75 år skulle han blivit.... Det är nu 16 år sedan han lämnade oss levande på jorden. Han finns med mig varje dag i det jag gör och tänker. Ofta tänker jag, det här skulle jag kunnat prata med pappa om, detta hade pappa uppskattat mm. Jag saknar han, hans klokhet och diskussionerna jag hade med honom. Det är tomt, han hade älskat att se sina barnbarn växa upp....
 
 
Jag känner en stor tacksamhet, över allt han lärt mig. Att jag är den kvinnan jag är idag har han en stor del i.... Tacksamhet att han gett mig alla baskunskaper för att klara mig själv. Jag kan fatta hammaren och spika, jag kan borra och plugga. Jag kan byta kontakt på en sladd. Men även kunskaper i det sociala, att jag kan klara social situationer utan att bli allt för stressad. Han har gett mig fotointresset och att kunna njuta av ett gott glas vin till en god middag. Han har lärt mig att njuta av livet. Han var fantastisk på många sätt, men hade givetvis fanns det saker man inte uppskattade. Men dem glömmer man fort.... ♥ Jag är tacksam att han sluppit lida och att han inte blev beroende av oss barn för sin vardag. Jag är tacksam över att just han blev min pappa! Han finns med mig i mitt hjärta varje dag! ♥♥♥ Känner en stor tacksamhet, över min familj, mina älskade tre barn,  mamma & Bosse, lillebror, syster med familj. Jag har det rätt bra i livet ändå..... ♥
 
I morgon tänder jag ett litet ljus för pappa på farsdag....
 
Ha en fin lördag alla bloggisar! ♥
 
Kram Aase!
 
 

Inga kommentarer: